torsdag 3 juni 2010

Full rulle...



Idag har det varit full rulle på Melstad. Det var 4 snickare och en elektriker och vår kontaktperson på försäkringsbolaget. Två snickare höll på inomhus och två utomhus.

Väggar i kök och tvättrum är nu på plats och det enda som saknas nu är att de kommer sätta på gips på väggarna. Antagligen gör de det imorgon. Sen så har de även sågat upp i väggen i köket för altandörren som ska sättas in och ett mindre fönster.

Bild ovan: Köket och groventrén, badrummet och tvättrummet.


På utsidan av huset har de börjat regla upp så att de kan isolera huset.




Den nya byggboden , modell stooor har kommit till Melstad.


Den förra fick de lyfta ut från gräsmattan, över vårt uthus med en lyftkran. Tur att jag inte såg det för då skulle jag ha varit skit nervös att de skulle tappa den på vårt ut hus. Det skulle just va snyggt det.....

Och en liten baja-maja vid nöd situation.......



Nu har jag även hunnit med besöket på HTH kök och nu är handtag bestämt och lådinsatser och ledspottar i skåp och under skåp. Laminat bänkskiva ska jag snart bestämma men jag behöver först ett matt prov så att jag kan se om det matchar ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar