torsdag 31 juli 2014

poolbygge

Hej.
Det var ett bra tag sen sist men tiden har använts flitigt med att bygga en pool i vår trädgård.
Sven har byggt det mesta själv men har även fått mycket bygghjälp av min pappa och av svens pappa. Vi har även fått en hel del bygghjälp av en annan kille. Men så här blev resultatet efter många byggtimmar. Vi har surfat mycket på olika pool forum för att lära oss om hur en pool ska byggas och där har väl mest Sven varit delaktig om jag får va ärlig. Jag kan ju inte skryta med att jag kan bygga. Men däremot har jag varit delaktig i val av utseendet på poolen. Val av stil och design. Sen har jag inrett med palmer och citrus träd.


Över poolen finns ett tak som skyddar mot smuts och mot att någon ska ramla i. Alla sektionerna är låsta med en nyckel som används för att ta upp spärrar på taket. 


Under taket finns gott om plats att simma utan att behöva dra undan taket. Det är jag som fixar med klor så att vattnet blir fint. Jag måste säga att jag har fått till det bra. Just nu har vi 33°c. Och ändå har vi inte behövt ha på värmaren på ca 3veckor.


Bakom poolen och ett vindskydd finns en utedusch. 


Lite solsängar finns så man kan sola vid vattnet. Den har jag köpt fina palmer och ett citrus träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar