fredag 21 maj 2010

gips på väggar

Nu har de satt gips på väggarna i salen och äntligen börjar det bli ett rum. Taket är också gipsat nu och det känns såå skönt att se. Nästan att man blir lite paff för igår så såg man bara timmerväggarna och helt plötslig så är det så här.

Byggmötet var igår också och de som var där var byggfirman, elektrikern, försäkringsbolaget och Sven och jag. Det var ett mycket bra möte. Nästa vecka kommer förmodligen virket till ytterpanelen och då kommer 2 byggjobbare till att komma och börja sätta panel på huset. Då kommer man kunna se stor skillnad på huset.

Tyvärr är det bara så att vi kommer att få en ny handledare från trygg hansa under en period nu för vår försäkringsgubbe kommer att vara sjukskriven ett tag. Han var allvarligt sjuk och skulle göra stamcellsdonation. Men prognoserna var goda meddelade han att de skulle lyckas. Usch! Det var inte kul att höra att han var sjuk. Nu håller jag tummarna för att det går bra för honom.

Det känns märkligt på nåt sätt...försäkringskillen lever i sin tragik och går till jobbet och hjälper mig och sven i vår tragik och sen går jag till jobbet och hjälper andra i sin tragik genom mitt yrke. Man förstår i sånt läge hur viktigt det är att man kan hjälpa varandra på sitt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar