torsdag 8 april 2010

Nytt kök

Vid 16 tiden idag var jag och Sven på HTH kök och fick sitta ned i lugn och ro och prata med en säljare där. Det var inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag trodde nog att vi skulle komma hem med lite mer kött på benen men hon som vi satt där tillsammans med och visade ritningarna för var inte så speciellt talför. Både jag och sven fick nästan dra ut orden på henne. Trodde nog att hon skulle kunna ge oss massor av bra förslag och lösningar på hur ett kök bör se ut för att va en perfekt arbetsplats. Ja ja...vi får försöka hitta nån bra lösning på det perfekta köket. Jag var ju på IKEA för två veckor sen och fick en rätt så bra ritning på vad de tyckte skulle vara ett praktiskt kök för just vår köksyta. Vi vet ju vilka slags luckor, bänkskiva, diskho och design vi vill ha men det vi behöver hjälp med är var spis, diskho , spis och övrigt ska stå för att få ett bra arbetsflöde.

Dagen har annars varit bra förutom att det fanns pirayor på dagis idag. I alla fall på Wilmers avdelning. Han hade blivit biten i kinden av ett annat barn. De hade hört ett illvrål i lekrummet och där ligger Wilmer och gråter med en liten pojke som ligger ovanpå med huggtänderna i hans kind. Det hade visst börjat att blöda en hel del men det ser rätt okej ut nu. Men han kommer bli blå. Och man ser märken efter tänderna. Men jag tycker att dagis har hanterat situationen jätte bra och det känns skönt.

//Charlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar